Popularita a návštěvnost jejich internetových stránek je pro každou firmu velmi důležitá. Získávají tak nové zákazníky a udržují si ty staré. Jak ji ale dostat do povědomí, jak přinutit uživatele internetu, aby mezi všemi těmi miliardami webů klikli a navštívili zrovna ten jejich? Existuje mnoho možností, a jednou z nich je například posouvání se vzhůru ve výsledcích nejrůznějších vyhledávačů po zadání určitého klíčového slova.
To zní sice dobře, koneckonců to znamená, že vaše webová stránka bude každému, kdo dané slovo nebo frázi vyhledá, hned na očích, a je větší pravděpodobnost, že ji tedy navštíví. Avšak otázkou je, jak toho dosáhnout, zvlášť když jméno vaší firmy není dosud příliš známé.
A tady nastupují na trh nejrůznější SEO firmy. Jejich účelem je právě posunovat webové stránky klienta ve výsledcích vyhledávání směrem vzhůru. K tomu používají různé techniky SEO online optimalizace, za které si zadavatel samozřejmě platí. Jak tedy celý proces funguje?
Je to jednoduché. Vyhledávače pracují na základě několika kritérií. Jsou nastaveny tak, aby nejprve zobrazovaly ty nejlepší odkazy. Jak ale zjistí, které jsou ty nejlepší? Jednoduše podle návštěvnosti, a to jak celkové, tak za určité nedávné období, a také podle toho, kolikrát je dán odkaz na onu stránku na jiných webech. A zde právě přichází ke slovu tyto společnosti.
Ty totiž zaměstnávají lidi, kteří tvoří články s určitými klíčovými slovy v textu a s odkazem na webové stránky klienta. Ty jsou potom publikovány, takže je vyhledávače při třídění odkazů berou v úvahu. Nemusí být ani příliš kvalitní, stačí jen, aby byly v dostatečném množství.
Proto také tyto firmy zaměstnávají poměrně mnoho lidí, kteří pro ně píší články. Jejich úroveň se samozřejmě liší, cíl je ale stejný: dosáhnout toho, aby klientova pozice ve výsledcích vyhledávačů stoupla. A to se daří. Je tedy jasné, že tato technika má budoucnost. A to je dobře, neboť poskytuje mnoha lidem zaměstnání.